Massekommunikasjon: En bok om massemedienes vekst og virkninger.
Gyldendal, Oslo 1973, Gyldendals studiefakler S 48, 8vo, orig. omslag, 250 s.
Innhold: Hans Fredrik Dahl, Når grensene krysses: En introduksjon til massekommunikasjonen; Asa Briggs, Underholdningsindustrien: en moderne masseindustri; Melvin DeFleur, Massekommunikasjon og sosial endring; Herbert I. Schiller, Massekommunikasjonen og det amerikanske imperiet; Kaarle Nordenstreng, Massemedia i fremtiden: Økonomiske og politiske aspekter; Harold D. Lasswell, Kommunikasjonens struktur og funksjon i samfunnet; Paul F. Lazarsfeld og Robert K. Merton, Massekommunikasjon, folks smak og organisert sosial handling; Elihu Katz, Kommunikasjonsstrømmens to trinn; James D. Haloran, Massekommunikasjonens virkninger; Bertolt Brecht, Radioteori; Theodor W. Adorno, Om kulturindustrien; Hans Magnus Enzensberger, Brikker til en mediateori.